Saktiņa Delphin metallic Mtech I e30 330

User avatar
Saktinsh
Posts: 5
Joined: Fri May 04, 2018 7:13 pm

Sun Dec 02, 2018 10:22 am

Tā, te pārkopēts no vecā foruma topics, daudz jaunumu ir, kurus tuvākajā laikā papildināšu.


Tagad daudz brīva laika, tad var saņemties un uztaisīt aprakstu!
Interese un kaut kāda saprašana par e30 sākās aptuveni 2007. gadā. 2011.gada vasarā tika sāktas likt tiesības un septembra vidū tās bija noliktas. Tad arī sākās meklējumi pēc e30. Izbraukāts un apskatīts pa Latviju tika aptuveni 12 e30, kad beigās 25.11.11 tika iegādāts šis 318i M40b18. Bildes no sludinājuma:
Image
Image
Image

Ar šo ilgi netika pabraukts, aptuveni 2 mēnešus. Tika nolemts, ka izdevīgāk ir pārdot un meklēt citu bundžu, kurā ieguldīt darbu un līdzekļus!
2012.gada janvārī šis arī tika pārdots, pēc tam bija arī forumā parādījies šis e30 ar visu topicu.

Tad kādu brītiņu atkal tika meklēts e30, tika uz Preiļiem braukts un vēl viss kaut kur pa Latviju. Bija jau apskatīts un aizrunāts viens e30 no Jelgavas, bet tad foruma ielika Artys savu pelēko e30. Bračka jau ar šo bija sarakstījies un tika nolemts ka jāpaciešas un jāsagaida no Dānijas viņš. Jelgavas e30 tika pateikts ka neņems un tad tika gaidīts ka Artys atbrauks no Dānijas, LV parādījās 15.07.2012 un īpašumā tika iegādāts 31.07.2012
Īss apraksts par auto: e30 izlaists 1987.gada janvārī, bundža 325i. Motors m50b25 ar reģistrētu pārbūvi. 3.25 lsd. Krāsa delphin metallic. Salons bešīgās ādas sportsitze. Diski borbet a priekšā 7.5j un aizmugurē 9j ar 195/45 riepām.
Te bildes ko Artys bija atsūtījis pirms pirkšanas: http://foto.inbox.lv/arty3523/Check?page=1

Forumā sludinājuma apraksts:

Image

Bildes kad saņēmu savā īpašumā:

Image
Image
Image
Ar e30 tika pabraukts maz, tiklīdz sākās ziema tā arī tika noziemots. Gribējās aizbraukt uz 2012. gada sezonas noslēgumu, bet uznāca tas trakais sniegs toreiz un tā arī nekur neaizbrauca ar savu e30.
Image
Image
Image
Auto saņēmu ar dažādiem vizuāliem defektiem, sākumā bija doma tikai atsevišķas detaļas pārkrāsot, bet beigās tās detaļas sanāca daudz, kuras jāpārkrāso. Tāpēc tika pārkrāsots viss auto. Pirms došanās uz krāsošanu pats nedaudz izjaucu auto, lai ātrāk ietu darbi krāsotājam. Kā arī tika paklājs izņemts, jo gribējās redzēt apakšu.
Image
Image
Image
Image
Image

Tālāk tika nedaudz pagriezts ārā kaut kas un noslīpētas aizdomīgās vietas.

Image
Image

Tikmēr, kad gaidīju pie krāsotāja tikt iekšā, tika nolemts atjaukt vaļā bloķi. Tika ieliktas jaunas frikcijas šaibas un tērauda plāksnes + nedaudz uzlabota tā bloķēšanās.
Image
Image
Image
Image
Image
Tad jau 2013.gada marta beigās tika iedots krāsotājam, bija vēl cerība uz atklāšanu paspēt salikt visu, jo krāsotājs solīja aptuveni 2-3 nedēļu laikā sakrāsot, bet viss tomēr stipri ievilkās ar viņam svarīgākiem darbiem un metināšanas darbiem, kā rezultātā e30 saņēmu atpakaļ tikai jūlija vidū un saliku visu braucamu augusta pašā sākumā.
Image
Tad nedaudz tika pabraukts, gandrīz divus mēnešus un 27.09.2013 ieķērās gāzes trosīte, kas jau iepriekš bija noticis arī Artyam!
Nu ko, tā arī sezona beidzās. Netiku uz atklāšanu, kā arī uz noslēgumu arī nebija ar ko braukt vairs. Tad sakās uzreiz detaļu meklēšana. Pirmais jau domāju ka nekur nedabūšu mtech I uzliku, bet to no visām detaļām, kuras vajadzēja, dabūju pašu pirmo, jo Image tieši bija sācis visu mtech I komplektu pa detaļām tirgot.
Tad vēl tika pirms ziemas izcelts motors ārā un bija doma pārlasīt viņu, bet sapratu ka visu nepaspēšu izdarīt līdz sezonas sākumam kā iecerēts, tāpēc tika iepirkts vēl viens m50b25 motors + atsevišķi vēl ZF kārba. Lēnām kaut kas tika darīts pie motor telpas, tad tika iecelts dzinējs, nopirkts jauns e36 lielais radiators. Lampas vairs tumšās negribējās, tāpēc nolēmu ka būs gaišās, ar lēcu, bet bez smaidiņa. Tika salikti jauni stikliņi lampām, viss sasmērēts, lai var smuki visu saregulēt. Nācās pameklēt sakarīgos tālos, jo pirmajiem ko iegādājos bija reflektori bēdīgi. Tad bija problēmas ar priekšējo hroma bamperu, jo to nevarēja dabūt normālu nekur tobrīd, tāpēc tika iegādāta jauna hroma vidusdaļa un sāni uzlikti vecie, jo tie palika dzīvi vēl pēc crash. + vēl bija vajadzīga viena preface migla, ko nekur nevarēja dabūt, tāpēc to arī nopirku jaunu, bet tikai pašu reflektoru bez plastmasas korpusa. Paralēli visiem darbiem tika uztaisīts arī short-shifts! Pāris foto pa iepriekš aprakstīto:


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Tad pēc crash vajadzēja abus spārnus un haubi vēl, spārnus dabuju orģinālos no siguldas ar izvalcētām kantītēm, bet vajadzēja pārmetināt apakšas līdz moldingiem. Tas bija izdarīts un viss tika iedots atkal krāsot, tagad tika citur dots krāsot, bet tāpat nedaudz ievilkās viss.

Image
Image
Viss tika laicīgi salikts pirms 2014.gada sezonas sākuma un varēja gaidīt tik atklāšanas pasākumu. Tagad visa priekša tika salikta smukāk un visu varēja vieglāk saregulēt ar atstarpēm. Kaut kas jau pozitīvs ir pēc tā crasha!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Sezona veiksmīgi nobraukta. Pāris foto:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Septembrī tika iepirkts pliks m54b30.
Image
Tad gatavojos noslēgumam sezonas, kas arī tika labi noslēgts!
Image
Image
Image
Sezona noslēgums aizvadīts nedaudz vēl pabraukts līdz oktobra beigām un tad viss. Auto noziemots un varēju kārtīgāk pievērsties m50b30 būvēšanā.
Par motoru:
# m50b25 bloks
# m52b28 galva
# m54b30 klaņi
# m54b25 virzuļi
# m50 non vanoss abas ieplūdes sadalenes
# no bloka noslīpēts 1,1mm no galvas 0.4mm
# bosch vadība

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Jaunais motors ir pārlasīts, sakrāsots un 23.12.2014 tika iecelts un pielaists!


Un te jau salikts viss lai var kārtīgi ierūcināt un uzsildīt!

Huuu nedaudz kaut ko pastāstīju, kaut kas jau piemirsies, grūti jau visu atcerēties pa šo laiku. Bet nu gājis ir smagi līdz novests līdz šim rezultātam.

Nu jau kāds laiciņš ir pagājis un ir sadarītas atkal visādas lietiņas ap auto.
Tika uztaisīts oil catch can:
Image
Image
Ieinstalētas papildus gauges salonā (eļļas spiediens/temperatūra, dzeses šķidruma temperatūra, voltmetrs):
Image
Image
Image
Image
Tika uzmetināta izplūde:
Image
Motors tika pa ziemu ik pa laikam parūcināts, kopā aptuveni 20l benzīna izrūcināts brīvgaitā un tagad nupat pirms braukšanas samainīta atkal eļļa un pagaidām tiek lēnām piebraukts mierīgi ~500-1000km. Pēc tam atkal eļļas maiņa un jau varēs kaut ko patestēt!
Image
Tika iepirkta nupat wiechers glāžu atsaite:
Image
Uzsūtītas uzlīmes tika uzlikām
Image
Bildes pāris:
Image
Image
Image
Ir pagājis kāds laiciņš, kopš pēdējiem postiem! Ar auto tiek braukts diezgan bieži. Visu sezonu ir nobraukts ar jauno dzinēju, it kā viss labi. Dažreiz liekās, ka vajadzēja iet labāk, citreiz nē. Īsti nevar saprast, bet kopumā apmierināts!
Vienu brīdi cīnījos ar stūres pastiprinātāju sūkņiem, jo esošais gaudoja. Tad tika nopirkta e36 reika ar pastiprinātāja sūkni. Sākumā uzlikts sūknis, bet tas arī gaudoja, tad tika atjaukts vaļā, samainītas plāksnītes uz otru pusi un nedaudz uzslīpētas virsmas, kur bija švīkas. Viss labi, vairs negaudo, bet lielos apgriezienos pabraucot, sāka sulot priekšējais blīvslēgs sūknim un pa skriemeli šķieda eļļu pa motor telpu, kā rezultāta uzlikts atpakaļ vecais, lai tikmēr dabūtu blīvslēgu remkomplektu un atjaunotu šo, bet ne ēsmu atradis. Ir variants vienkārši piemeklēt to blīvslēgu.
Tad tika uzstādīta e36 reika. Salonā ieliktajām gaugem uzlodētas oranžas diodes, lai labak viss iederas apgaismojuma ziņā salonā.
No aizmugurējā loga novāktas uzlīmes. Motor telpā ir ielikta e36 m40 gaisa filtra kaste, jo no koniskā gribējās sen tikt vaļā! Kā arī salikts savādāk oil catch, lai neiet droselē.
Ir visi 9j diski virsū. Divi 7.5j tika iemainīti pret 9J ar nelielu piemaksu no manis. Aizmugurē uzlikts 1.7cm flancis. Uzliktas visas 4 galīgi jaunas riepas.
Sezonas noslēgumā tika nedaudz pabraukts pa lidlauku - secinājums - jāmācās braukt, pirmo reiz ar kādu skrējos vispār.
Sezonas noslēguma dienā dabūts un uzreiz ielikts vadībai čips, nedaudz labāk ir.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Kāds brītiņš atkal pagājis. Kādi 2,5 gadi klusumā šeit. Atrādīs, kas tiek darīts palēnām līdz šodien! Pāris foto sākumā:
Image
Image
Image
Image
Tad vienu vakaru tika pasportots, pagriežot to dzinēju un parādījās dīvaina skaņa! No motor telpas tiešām nevarēja saprast, kur konkrēti nāk skaņa, uz bedres, tad varēja precīzi tik saprast! Un sajūga darbībā arī nevarēja pateikt par izmaiņām!
Image
Image
Image
Te jauns, parastais m20 kurvis:
Image
Tad kādu mēnesi atkal tika pabraukts!
Image
Image
Image
Image
Te norāva eļļas sūkņa zobratam šlices pa vidu. Jauns, zobrats, klaņu šāles. Bet tagad saprotu, ka vajadzēja uzlikt metinājuma punktu drošībai!
Image
Image
Image
Te dodas 2015. gada ziemas miegā.
Image
Image
Image
Image
Te jau ceļamies lēnām augšā un sākam sakopt priekšējo piekari!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Te jau 2016. gada rudens un tad sākas darbi ar visu piekari:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Tika nopirkta bosch 413 vadība, ielikta m54b30 sadalene ieplūdē. Te vanosa komplekts, lai uzstādītu:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Ar sajūgu uz sezonas beigām arī sākās problēmas atkal. Jaunais kurvis kādu pus gadu nogāja. Vairāk pasportojot, uzsilstot kurvim, tas līdz galam vairs neizspieda sajūgu. Neslīdēja, bet grūti ātrumos bija ielikt. Ixa kurvi nevarēju atrast nekur, etk tikai, tad tika paņemts sachs performance ar armēto šļauciņu sajūgam!
Image
Image
+ vēl atjaukta kārba, jo likās ka tā kaut ko čakarējas un tā vai tā 3šais ātrums bija ar krakšķi. Tad no ixa zf kārbas, kur zināms, ka viss slēdzas labi, saliktas iekšas savā korpusā.
Image
Image
Te jau pēdēja diena pirms 2017.gada sezonas atklāšanas, kur daudz ka trūkst vēl, bet viss daudz maz izdevās, lai aizbrauktu uz pasākumu!
Image
Image
Image
Image
Image
Vēl nupat pusasis iepirktas
Image
Image
Vēl jau kaut kad tika uzsūtīts stūres reikas rem komplekts, tas samainīts un vēl kaut kas piemirsies iespējams!
Summer 2017

Nu kāds laiciņš atkal pagājis! Vasara godam un spēcīgi pagājusi ar visādiem piedzīvojumiem, remontiem, dzinēja problēmām, bet nu viss beigu beigās atrisināts!
Vasara pagājusi ar tādiem četriem lielākiem pasākumiem:
# Sezonas atklāšana
# Igaunijas mazs izbrauciens vasaras sākumā ap ~450km
# Polija augusta beigās 2k km
# Sezonas noslēgums

Beigās pa sezonu beidzot kopā nobraukts vismaz 5K km, kas pa iepriekšējiem gadiem ne tuvu nav bijis!

Pāris foto no Igaunijas:

Image
Image
Image
Tad nu pēc 2016. gada ziemas uzstādītās m50b25TU vadības, vanosa un m54b30 ieplūdes sadalenes dzinējs negriezas pilnvērtīgi līdz redlinam! Sajūta bija, ka pietrūkst degviela! Pamērīts degvielas spiediens un konstatēts, ka ir 2bar un ar atvienotu vakumu 2.2bar - tātad par maz! Tika iegādāts jauns bosch 044 replikas degvielas sūknis un iegūti nepieciešamie 3 bar un ar atvienotu vakumu 3.5 bar. Bet dzinēja griešanas problēma līdz galam neatrisinājās! Turpinām ar vadības pārbaudi un ar diagnostiku testējam skatoties vai kāds devējs galīgi garām ko nerada. Aizdomas krita uz detonācijas devējiem, kuri nākuši klāt pie šīs vadības, tur it kā viss ok. Tālāk zonde aukstam rādija neadekvātus rādījumus, bet uzsilstot viss kā nākas! Zonde svaiga un neticēju ka tā varētu ko tā ietekmēt, turpinām ar jaunas zondes ielikšanu uz testu lai pārbaudītu, kur zināms 100%, ka viņa strādā - rezultāts negatīvs tāpat. Nākošais pamēģinām vienkārši ar atvienotu zondi izbraukt un Yes, problem resolved! Bez zondes viss griežas! Uzliekot šo vadība skaidri bija zināms, ka tā tiks individuāli regulēta! Pirms regulēšanas vienkārši gribējas, lai vadībai viss ir kā nakas un strādā! Tad tālāk tika sazvanīts Artūrs Turbochip, aprunājušies - saprasts, ka ar zondi nebūs problēmu, jo pēc regulēšanas tā man vairs tāpat nebūs nepieciešama. Tad aizbraukts uz Rīgu pie Artūra saregulēts, pacelta brīvgaita mazliet augstāka un pēc regulēšanas dzinējs pa visam savādāk strādā un viss ir ļoti labi! daudz problēmas atrisinājušas un pats Artūrs saka, ka ir ļoti labi salīdzinot ar pārējiem 3.0 stokeriem ko vinš ir regulējis! Un pirms regulēšanas ieliktas jaunas Brisk irīdija sveces!
Image
Image
Image
Tad ar dzinēju viss kārtība, kas tika savest steigā un veiksmīgi pēdējā nedēļā pirms lielā brauciena uz Polijas meetingu! Par Polijas braucienu viss ļoti pozitīvi. Nobraukti 2k km. Pasākuma vieta, laiks, atmosfēra ļoti pozitīva un viss pārdomāti! Pasākuma norisē ~ 350 e30, no kuriem 80% ļoti kvalitatīvi, skaisti, sabūvēti! Brauciens viss ļoti veiksmīgi izbraukts ar auto un nākošgad noteikti kas līdzīgs jāatkārto tāda veida izbraucienā!
Image
Image
Summer 2017
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Summer 2017
https://www.youtube.com/watch?v=ALXIBwW94Vs

Sezonas noslēguma pasākums:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Rudens:
Image
Image

3rd full





Ziemas plāni:
# uzstādīt Raceland iegādāto zirnekli + visa izplūde no ņeržas divas caurules līdz aizmugurei
# saregulēt priekšā visas spraugas, dabūt labus preface bampera kronšteinus
# šis tas salonā vēl jāpāršuj

Image
Image
Image

Tad nu pa 2017./18. gada ziemu ir uzlikts zirneklis un visa izplūde no nerūsējošā tērauda 2x2'', pa vidu caurulēm iemetināti divi ic piedāvātie rezonatori un galā simons rezonator tipa bundulis, kuru ir doma nomainīt pret garāku, lai iegūtu klusāku un patīkamāku skaņu. Lai uzstādītu šo zirnekli, tas mazliet ir jāpārveido, jo oriģināli ir domāts priekš e36 m3.
Te tiek piemērīts:
Image
Image
Image
Image
Te jau viss pārveidots kolektoriem uz v-band savienojumiem un sametināts:
Image
Image
Image

2018. gada sezonas sākumā pabūts beidzot uz stenda un saprasts, kas tur īsti ir:
Image
Image



Ielikts klasiskāks bmw business rds radio
Image
Image
Ātrumkloķim apgaismojums uztasīts
Image
Pirms Polijas brauciena nomainīta bāka, kas vasaras vidū sāka sulot pielejot pilnu, iepriekš jau kas remontēts bijis.
Image
Image
Audio
Image
Uztaisīts bamperam spliterīts:
Image
Image
Image
Te kāds foto pirms Polijas brauciena un no pasākuma :
Image
Image
Image
Image
Poļu spēcīgā moika atplēsa haubei laku :shock:
Image
Image
Image
2018.gada sezonas noslēgums:
Image
Image
Image
2018. gada rudens foto sesijas pasākums
Image
Image
Image
Image
Image

Sezona noslēgta, ziemas plāni daži jau skaidri, kā arī daļēji realizēti:
#iepirkts visu 4 el.logu komplekts;
#mt1 385mm stūre iegādāta, kas jāpāršuj un jāuztaisa uz 370mm;
#tikt pie kādiem citiem, retākiem diskiem;
Last edited by Saktinsh on Mon Dec 03, 2018 7:22 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Richux
Posts: 68
Joined: Fri May 04, 2018 6:36 pm

Sun Dec 02, 2018 1:48 pm

Labs tricāriņš , Brōļ! :D ;) Kā tas laiks iet, šādi atskatoties uz visu!
User avatar
huliits
Posts: 20
Joined: Sat May 05, 2018 5:15 pm

Sun Dec 02, 2018 6:29 pm

Skaisti,motors arī labi saskrūvēts.
Kādus diskus domā likt? :roll:
User avatar
Saktinsh
Posts: 5
Joined: Fri May 04, 2018 7:13 pm

Sun Dec 02, 2018 7:17 pm

huliits wrote:
Sun Dec 02, 2018 6:29 pm
Skaisti,motors arī labi saskrūvēts.
Kādus diskus domā likt? :roll:
Skatos uz borbet b 16x9 un bbs rz 394. Kaut ko vajag pamainīt! Ja nekas labs neparādīsies, tad šos uzpulēs svaigāk.
User avatar
edzz85
Posts: 12
Joined: Mon May 28, 2018 7:37 am

Mon Dec 03, 2018 7:18 am

#iepirkts visu 4 el.logu komplekts; - tas ir kruta.
#mt1 385mm stūre iegādāta, kas jāpāršuj un jāuztaisa uz 370mm - a kā Tu Mt1 taisies pārtaisīt?
User avatar
Saktinsh
Posts: 5
Joined: Fri May 04, 2018 7:13 pm

Mon Dec 03, 2018 9:09 am

edzz85 wrote:
Mon Dec 03, 2018 7:18 am
#iepirkts visu 4 el.logu komplekts; - tas ir kruta.
#mt1 385mm stūre iegādāta, kas jāpāršuj un jāuztaisa uz 370mm - a kā Tu Mt1 taisies pārtaisīt?
Tur jāskatas cik tas stūres vidus ļaus samazināt, nu uz 370 vajadzetu varet, vidus jau bija visām vienāds šķiet.
Tāpat kā mt2 te samazinaja diametrā citi.
User avatar
SirER
Posts: 16
Joined: Mon May 21, 2018 11:26 am

Mon Dec 03, 2018 6:19 pm

Nice topiks!
e30 316 coupe
Alejandro
Posts: 7
Joined: Thu May 24, 2018 6:33 am

Mon Dec 03, 2018 7:39 pm

Saktinsh wrote:
Mon Dec 03, 2018 9:09 am
edzz85 wrote:
Mon Dec 03, 2018 7:18 am
#iepirkts visu 4 el.logu komplekts; - tas ir kruta.
#mt1 385mm stūre iegādāta, kas jāpāršuj un jāuztaisa uz 370mm - a kā Tu Mt1 taisies pārtaisīt?
Tur jāskatas cik tas stūres vidus ļaus samazināt, nu uz 370 vajadzetu varet, vidus jau bija visām vienāds šķiet.
Tāpat kā mt2 te samazinaja diametrā citi.
Tas ir kaut kas nedzirdēts :shock: nu bet kāpēc gan nē.
noname
Posts: 36
Joined: Tue May 08, 2018 10:19 pm

Tue Dec 04, 2018 11:42 am

Prasas vel nopietnakas bremzes ar tadu dzineju.
EM90
Posts: 1
Joined: Sun Jun 03, 2018 11:02 pm

Fri Dec 07, 2018 7:42 pm

Cik lies diametrs ir izpludei?
Un cik kopa matreala izgaja trubas?
Post Reply